среда, 27. јул 2011.

Da li su prdrasude o zenama i muskarcima tacne

Pokazalo se da žene u slobodno vreme vole da obilaze radnje, kupuju i bave se kućnim poslovima, a muškarci rado igraju video-igre, bave se sitnim kućnim popravkama ili gledaju televiziju. 


Rezultati istraživanja navika u slobodno vreme u Austriji, koje je sproveo austrijski Institut za istraživanje slobodnog vremena i turizma (IFT), ukazuju da navike žena i muškaraca odgovaraju postojećim predrasudama, prenose agencije. 

Uopšteno gledajući, žene su u slobodno vreme sklonije mirnim i opuštajućim aktivnostima kao i poslovima vezanim za porodicu. S druge strane, muškarce više odlikuje dinamično, aktivno i društveno ponašanje u slobodno vreme, navedeno je među rezultatima istraživanja. Tako između ostalog, žene po pravilu češće telefoniraju s kućnog telefona, a muškarci radije koriste mobilni. 

*Muškarci često popravljaju nešto po kući (42 posto), a takvim aktivnostima se bavi samo 21 posto žena. Video igrama se zabavlja 43 posto muškaraca i 27 posto žena. 
Muškarci, njih 32 posto, u slobodno vreme gledaju sportske događaje, a to čini 12 posto žena. 

*Žene su, međutim, mnogo aktivnije u čitanju. Njih 51 posto provodi slobodno vreme čitajući, a tom aktivnošću "ubija vreme" 30 posto muškaraca. Ista razlika u procentima utvrđena je kad je reč o kupovini ili razgledanju izloga. Na taj način vreme provodi 49 posto žena i samo 28 posto muškaraca. 

*Ručnim radom bavi se 25 posto pripadnica lepšeg pola nasuprot pet posto muškaraca. U crkvu ide 21 posto žena i 12 posto muškaraca. Svoje slobodno vreme u kafićima provodi 62 posto muške populacije i 43 posto žena. 

*Manje razlike utvrđene su kad je reč o čitanju i pisanju elektronske pošte i aktivnom bavljenju sportom. U slobodno vreme 55 posto muškaraca i 43 posto žena rado komunicira mejlom, četuje ili koristi Skajp, a sportskim aktivnostima bavi se 48 posto muškaraca i 39 posto žena. 

*Različitim aktivnostima vezanim za računar bavi se 57 pripadnika jačeg pola i 49 posto žena. 

*Dok 69 posto muške populacije rado sluša muziku preko CD-a ili MP3-a, to isto čini 61 posto žena. Ono što polove u slobodno vreme najviše povezuje jeste gledanje filmova. Takva vrsta zabave zaokuplja 48 posto muškaraca i 43 posto žena. 
izvior